pühapäev, 5. oktoober 2008

Imelikud isud

Ärge nüüd pealkirjast teab mida arvake, keegi meist siin rase pole (rasedatel on teatavasti kõige imelikumad isud).
Tahtsin kirjutada paari sõnaga laste toidueelistustest.
Pärtel on juba pikemat aega toidu suhtes üsna peps. Keedetud kartulit ta ei söö, välja arvatud supis. Aga tavalist, toidu kõrvale keedetud kartulit - mitte üks amps.

Mõlemale lapsele meeldivad väga riis ja makaronid, peenemalt öelduna pasta. Mingeid lisandeid nad tavaliselt ei taha, aga ma ikka panen veidi. Umbes nii, et esimene ports koos lisandi või kastmega ja siis edasi niisama. Paljast keeduriisi sööb eriti Riinu ikka päris suurtes kogustes. Riinul käivad aegajalt hoogsöömise puhangud. Mõnd toitu sööb ta vahel nii palju, et ei usuks, kui ei näeks. Eriti muidugi makarone ja riisi, aga vahel ka mõnd muud asja, nt putru või müslit.
Absoluutne koguperelemmik on tatrapuder. Mina teen tatraputru suures ahjus, pikki tunde hautatuna.

Aga sel nädalavahetusel hämmastasid nad mind kahe asjaga.
Kõigepealt tavaline kalasupp, lõhest või forellist, ma ei teagi enam, mis mul seal sügavkülmas oli. Ma olin üsna kindel, et Pärtel niikuinii ei söö, ta vahel sööb kala ja vahel mitte. Aga tema hakkas supist kalatükke välja õngitsema ja neid endale suhu toppima. Kui oma supist sai kala otsa, otsis minu taldrikust edasi. Ja siis ma tõstsin talle kaks korda juurde ja ta sõi kõik ära, isegi kartulid.

Täna aga olin teinud ahjus kõige tavalisemat odrakruubiputru. Veidi praetud sibulat juurde. Ja enne, kui roog taldrikutele jõudis, olid lapsed mul poole pannilt ära söönud. Kui Riinu oli ka taldrikult kõik ära söönud, siis ta ohkas õndsalt ja lausus" Emme, sa oled kõige parem kokk!" Kruup ja sibul. Ilmselt aitas tühi kõht ka omajagu asjale kaasa, aga ikkagi...

Aga eks see ole vist teada tõde, et lapsed eelistavad lihtsaid maitseid. Ma nii väga tahaks vahel proovida midagi erilisemat teha, aga siis võin kindel olla, et pean lastele, vähemalt Pärtlile, eraldi söögi tegema. Sest tema ei söö meil ka mingeid salateid, ei köögivilja ega külma salatit, ei makaroni- ega kartulisalatit. See-eest sööb ta vahel salatite koostisosi enne nende kokkusegamist.

Kommentaare ei ole: